ارائه سنگ های ساختمانی و تزئینی

مرکز ارائه سنگ های ساختمانی و تزئینی

ارائه سنگ های ساختمانی و تزئینی

مرکز ارائه سنگ های ساختمانی و تزئینی

سنگ اسلب چیست؟

سنگ اسلب چیست و چه کاربردهایی دارد؟

اسلب نوعی سنگ تراش خورده و صیقلی است نه نوعی سنگ. به طور کلی ، سنگ پس از استخراج از معدن تراش داده می شود و در اشکال و اندازه های مختلف وجود دارد.


نتیجه یکی از انواع تراش سنگ ، سنگ دال است. اتصالات انقباضی دال باید در شکاف ستونها قطع شود. در این مقاله به ویژگی های سنگ دال ، ابعاد و کاربردهای آن ، دلیل تهیه سنگ دال و ابزارهای برش سنگ دال خواهیم پرداخت.

سنگ های اسلب چه نوع سنگ هایی هستند؟

سنگی که بیش از 70 سانتی متر عرض داشته باشد ، سنگ دال نامیده می شود. سنگهای مختلفی مانند سنگ گرانیت ، سنگ مرمر ، کوارتز ، سنگ مرمر طبیعی و سنگ تراورتن پس از استخراج از معدن به صورت سنگ بلوک ، به قطعات بزرگ بریده می شوند. این سنگ را سنگ دال می نامند. از این نوع سنگ در انواع میزهای تلویزیون استفاده می گردد. 


روند تراش و صیقل این سنگها و حمل و نقل آنها دشوار و حساس است. به همین دلیل قیمت آنها نسبت به سنگهای دیگر گران است.


ابعاد سنگهای اسلب

سنگ های دال معمولاً در ابعاد 120، 220، 220 سانتی متر تولید می شوند و ضخامت آن معمولاً دو سانتی متر یا بیشتر است. به طور کلی ، اگر سنگی بیش از 70 سانتی متر عرض داشته باشد ، آن را سنگ دال می نامند.

البته بسته به کاربرد سنگ دال ، ابعاد آن نیز تغییر می کند. به عنوان مثال ، تخته های صادراتی دارای عرض 120 سانتی متر و طول 250 تا 300 سانتی متر هستند.



کاربرد سنگ های دال

از سنگ دال به دلیل زیبایی خاص خود به عنوان سنگ تزئینی در دیوارها و کف ساختمان ها استفاده می شود. همانطور که گفتیم ، سنگ دال در ابعاد نسبتاً زیادی تراشیده می شود ، بنابراین مهمترین کاربرد آن می تواند در مکانهایی باشد که قرار است یک منطقه بزرگ پوشانده شود.


به خصوص در مکان هایی که می خواهیم ظاهری منحصر به فرد و لوکس ایجاد کنیم ، از سنگ های دال استفاده می کنیم. به عنوان مثال ، سنگ های دال در سالن های بزرگ ، لابی هتل ها ، موزه ها و نمایشگاه ها استفاده می شود.


بیشترین کاربرد سنگ دال که ممکن است همه با آن روبرو شویم در دکوراسیون داخلی است. در این راستا از سنگ اسلب در تولید توالت ، پیشخوان و کابینت آشپزخانه استفاده می شود.


چرا سنگ ها به تخته بریده می شوند؟

دلیل برش سنگ به اسلب این است که سطح وسیع تری از سنگ را نشان می دهد. بنابراین طرح های طبیعی و زیبا از سنگ قابل مشاهده است و سنگ دال را برای دکوراسیون و دکوراسیون داخلی مناسب می کند.

رنگ سنگ علاوه بر حفظ شکل و شکل طبیعی سنگ در سنگ دال ، همان رنگ طبیعی آن است و آن را با رنگ های مصنوعی رنگ نمی کنند. به همین دلیل برای افرادی که به طبیعی بودن محیط اطراف خود اهمیت می دهند ، انتخاب بسیار خوبی است.

دلیل دیگر محبوبیت برش ورق چسبندگی زیاد آن است. اتصالات انقباضی دال باید در شکاف ستونها قطع شود و باید از شکاف ستونها بگذرد.

همچنین نگهداری از سنگ اسلب ساده بوده و مقاومت و مقاومت آن زیاد است. به همین دلایل ، استفاده از سنگ دال محدود نیست و در هر فضایی و با هر شرایط محیطی سازگار است.


ابزار برش سنگ دال

سنگ دال با اره بریده می شود. در واقع اره متداول ترین ابزار برای برش سنگ ها است. روش کار بدین صورت است که بلوک های سنگی که از معدن به کارخانه سنگ تراشی منتقل شده اند با اره هایی که دارای تیغه های الماس موازی هستند بریده می شوند.

دال های برش دال بین 40 تا 80 پره دارند. قدرت این اره ها متفاوت است و بر اساس قدرت خود به دو دسته تقسیم می شوند؛ تیغ اره نرم و تیغ اره سخت.

از اره های سخت برای برش سنگهای سخت مانند گرانیت استفاده می شود. بر خلاف اره های نرم ، اره های سخت دارای تیغه الماس نیستند.

در این اره ها از تراشه های چدن یا استیل برای برش سنگ استفاده می شود. تفاوت دیگر اره سخت و اره نرم در تعداد تیغه ها است. اره سخت چند ده تا چند صد تیغه است. در برخی از انواع جدیدتر سنگ تراش ، تعداد تیغه ها به 150 عدد می رسد.

اما از اره نرم برای برش سنگ آهک استفاده می شود. سنگهایی مانند سنگ تراورتن و سنگ مرمر که سختی کمتری نسبت به گرانیت دارند می توان نام برد. تیغه ها دارای تیغه های اره نرم بر روی الماس هستند. اره های نرم معمولاً دارای سه نوع اره الماس هستند.