ارائه سنگ های ساختمانی و تزئینی

مرکز ارائه سنگ های ساختمانی و تزئینی

ارائه سنگ های ساختمانی و تزئینی

مرکز ارائه سنگ های ساختمانی و تزئینی

سنگ مناسب صفحه کابینت و کانترتاپ

کابینت و کانترتاپ، از عناصر کاربردی و در عین حال مورد توجه در آشپزخانه هستند. برای دانستن آن که چه سنگی مناسب صفحه کابینت و کانتر تاپ است، بهتر است در ابتدا با انواع سنگ مناسب و مزایا و معایب آن‌ها آشنا شویم. امروزه، تعداد زیادی از سنگ‌های طبیعی و مصنوعی وجود دارند که مناسب کابینت و کانترتاپ هستند. ما در ادامه مقاله قصد داریم تا شما را با سنگ‌های متفاوت آشنا نماییم.


کانترتاپ چیست؟

Countertop که از آن با عنوان صفحه کابینت نیز نام‌ برده می‌شود، نوعی میز کار بوده که از آن برای سهولت در انجام کارهای روزمره در آشپزخانه و یا سرو غذا استفاده می‌شود. 

 به دلیل اینکه بانوان بیشتر زمان حضور خود را در کنار سنگ کانتر تاپ آشپزخانه گذرانده و بسیاری از امور روزانه آشپزخانه را روی آن به انجام می‌رسانند، انتخاب جنس و کیفیت سنگ کانتر تاپ از اهمیت بسیاری برخوردار است.


سنگ کانتر آشپزخانه

بهترین صفحه کابینت سنگی موجود در بازار معمولا از انواع زیر هستند: 

  • گرانیتی 
  • مرمر
  • مرمریت
  • چینی و کریستال



مزیت استفاده از سنگ کانترتاپ 

کانتر سنگی معمولا به دلیل استحکام بالا و مقاومت در برابر رطوبت به عنوان بهترین انتخاب برای صفحه کابینت بشمار می آیند. 

صفحه کابینت سنگی علاوه بر زیبایی به دلیل طبیعی بودن، انرژی و حس نشاط فزاینده ای را بر محیط منزل هدیه می کند. 

سنگ هیچ گونه آسیب پذیری در برابر حرارت نداشته و می توان به راحتی از آنها برای محل های مجاور باحرارت بالا استفاده کرد.

این نوع از کانتر علاوه بر تمام مزیت های عنوان شده در بالا از مقاومت زیادی در برابر ضربه  و خط و خش نیز برخوردار بوده که آن را از سایر رقبا متمایز می نماید. 

سنگ مقاومت بالایی نیز در برابر مواد شوینده و اسیدی داشته و به همین دلیل می توان به راحتی و بدون هیچ نگرانی برای نظافت آن اقدام کرد. 



سنگ مرمر برای صفحه کابینت و کانترتاپ

سنگ مرمر، بکی از مقاوم‌ترین سنگ‌های طبیعی است. این سنگ با ظاهری بسیار زیبا و سطحی درخشنده و صیقلی، نمایی لوکس و مدرن به آشپزخانه شما می‌بخشد. رنگ روشن و در اکثر موارد سفید این سنگ، باعث می‌شود آشپزخانه همیشه تمیز و شفاف به نظر برسد. با وجود مقاومت بالای این سنگ، باید از کشیدن اجسام نوک تیز و همچنین ریخته شدن مواد اسیدی بر روی آن، خودداری کنید. مواد اسیدی، قابلیت خوردگی این سنگ را بالا می‌برند.


 سنگ گرانیت برای صفحه کابینت و کانترتاپ 

در جواب آن که، چه سنگی مناسب صفحه کابینت و کانتر تاپ است، می‌توان به سنگ گرانیت اشاره کرد. سنگ گرانیت، در گروه سنگ‌های آذرین قرار می‌گیرد. ابن سنگ، مقاومت فوق‌العاده‌ای از خود نشان می‌دهد. رنگ این سنگ، در طیف رنگ‌های بسبار متنوعی از صورتی و قرمز گرفته تا آبی و سبز و سیاه متغیر است.


 سنگ کورین برای کابینت و کانتر تاپ

سنگ کورین، از جمله سنگ‌های مصنوعی به حساب می‌آید. این سنگ ترکیبی از پلیمر اکریلیک و مواد معدنی است. کورین در حال حاضر، یکی از سنگ‌های بسیار محبوب برای صفحه کابینت به حساب می‌آید. بنابراین در جواب این سوال که چه سنگی مناسب صفحه کابینت و کانتر است، با خیال راحت می‌توان سنگ کورین را معرفی کرد.


سنگ کوارتزبرای کابینت و کانتر تاپ

سنگ کوارتز بعد از الماس، سخت‌ترین ماده معدنی دنیاست. این سنگ برای صفحه کابینت و کانتر آشپزخانه بسیار مناسب است.



سنگ شیاری و انواع فرآوری آن

امروزه خلاقیت و ایجاد تنوع در صنعت ساختمان‌سازی باعث ایجاد جلوه‌هایی بینظیر در این صنعت شده است. اخیر برخی از سنگ‌ها را به روشی نوین فراوری می‌کنند که به آن سنگ کات‌بروکن یا سنگ شیاردار می‌گویند این سنگ‌ها به صورت ساب‌نخورده مورد فراوری قرار می‌گیرند این سنگ‌ها توسط دسگاهی شیار می‌خورند که عمق شیار و تعداد و فاصله خطوط توسط متصدی دستگاه تعیین می‌گردد و حداکثر عمق شیارها 1/3 ضخامت سنگ است.

بعد از کامل شدن شیارزدن سنگ، سنگ‌ها توسط کارگری ماهر به وسیله چکش مخصوصی مورد تغیر قرار می گیرد و قسمت‌هایی از آن چکش خورده و اشکال نامنظمی به خود می‌گیرند لازم به ذکر است که شیارهای سنگ تماما هم جهت با طول سنگ بوده و ضربات وارده چکش هم جهت با عرض سنگ‌ها است.


فرآوری شیاری یا اتوبانی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

سنگ های طبیعی برای تبدیل شدن به سنگ های قابل استفاده در ساختمان، باید مراحلی و فرآیند هایی را از معدن سنگ تا نصب خود سپری کنند. پس از استخراج سنگ ها از معادن و برش کوپ های سنگ به ابعاد مورد نظر، سنگ ها پرداخت میشوند. نوع پرداخت سنگ به جنس سنگ، ابعاد و کیفیت آن و نوع کاربرد بستگی دارد. انواع فرآوری شیاری مانند فرآوری اسکراچ، از جمله پرداخت های سنگ هستند که بر روی سنگ های سابیده یا صیقلی، بوش همرچرمی، سندبلاست چرمی و … انجام میشوند.

نحوه نصب و اجرا سنگ های اتوبانی

سنگ های شیاری برای اجرا دارای فرم یا اصول خاصی نیستند. افقی یا عمودی کار شدن، نظم و ترکیب این سنگ ها به سلیقه شما بستگی دارد. بهتر است درقسمت هایی از ساختمان مانند نما که رطوبت بسیار زیاد است، شیارهای سنگ به صورت عمودی کار شوند تا از تجمع آب در بین شیارها جلوگیری شود.

نکته مورد توجه در نصب و نگهداری سنگ های شیاری، بندکشی آن است. ابتدای سنگ بعدی باید دقیقا در امتداد شیارهای سنگ قبلی باشد و اصطلاحا شیارهای دو سنگ چه در امتداد یکدیگر و چه در کنار هم، باید جفت شوند. شیارهای منظم دو سنگ میتواند بندکشی سنگ را محو کرده و ابعاد سنگ نامشخص باشد که این کار میتواند جذابیت سنگ های شیاری را بیشتر کند. در برخی معماری های مدرن ایجاد ناهمخوانی و منظم نبودن متریال ساختمان اهمیت دارد. در این موارد لزومی به رعایت موارد گفته شده نیست.



ویژگی ها و کاربردهای سنگ شیاری

از این سنگ ها منحصراً برای نما استفاده نمی کنند، بلکه از آن به عنوان مکمل نما استفاده می کنند و جلوه بسیار زیبایی به ساختمان می دهند. از این سنگ برای ساخت فواره، قرنیز، قاب دور آسانسور، قاب دور پنجره و در استفاده می شود.

  •  سنگ با استحکام بالا و مقاومت در برابر فشار بالا
  •  سنگ هایی با میزان جذب آب پایین
  •  مناسب برای فضاسازی در ساختمان، باغ و ویلا



انواع فرآوری شیاری


  1. فرآوری بوش همرچرمی اتوبانی یا شیاری(تک شیار)
  2. فرآوری بوش همرچرمی دبل لاین
  3. فرآوری بوش همرچرمی فریم لاین
  4.  فرآوری شیاری اینجنت
  5.  فرآوری کات همر

انواع سنگ ها با فرآوری شیاری یا اتوبانی


نصب و اجرای بتن اکسپوز

اگر به دنبال متریالی هستید که نیازی به تعویض هر چند سال یکبار نداشته باشد، بتن اکسپوز یک گزینه جذاب و اصلی است، زیرا پتانسیل طراحی تقریبا نامحدودی دارد و دوام آن، طول عمر این متریال را تضمین می کند، اما بتن اکسپوز مانند همه متریال‌ها نیاز به مراقب‌هایی دارد تا بتوانید بیشترین بهره را از پروژه خود ببرید.


امروزه اجرای بتن اکسپوز اهمیت زیادی دارد. از آنجایی که این نوع بتن در ارائه ظاهری مدرن و سطحی زیبا توانسته موفق باشد، اجرای آن نیاز به دقت و تخصص لازم دارد. نادرستی، نارسایی و عدم تخصص در اجرای بتن اکسپوز، باعث زشت و ناپسند جلوه دادن سطح آن می شود.


انواع روش های اجرا و نصب بتن اکسپوز

بتن های اکسپوز به روش های متفاوتی ممکن است نصب شوند. بتن ساخته شده در محل حین ساخت، نصب هم می شود. در واقع ساخت و اجرای این نوع بتن به صورت همزمان انجام می شود. این در حالی است که برای بتن های از پیش ساخته شده، با توجه به کاربری و نوع ساختمان، نحوه نصب نیز ممکن است متغیر باشد. 

به طور روش‌های نصب بتن اکسپوز را می‌توان به سه دسته‌ی اصلی تقسیم بندی کرد.


  1.  اجرای خشک 
  2.  اجرای دوغابی
  3.  اجرا با پیچ و چسب



 نصب تایل بتن اکسپوز به روش نصب خشک:

در روش نصب بتن اکسپوز به صورت خشک شیوه‌های زیر پرکاربردتر هستند:


  • نصب تایل بتن اکسپوز با استفاده از زیرسازی فلزی و یراق آلات نصب (نبشی و پیچ)
  • نصب تایل بتن اکسپوز با استفاده از زیرسازی فلزی و پیچ کردن تایل به زیرسازی
  • نصب تایل بتن اکسپوز با استفاده از زیرسازی فلزی و چسب مگااستون
  • نصب تایل بتن اکسپوز با استفاده از چسب BK2F


نصب تایل بتن اکسپوز با استفاده از زیرسازی فلزی و یراق آلات نصب (نبشی و پیچ)

در این روش از دو ردیف پروفیل فلزی عمودی و افقی استفاده می‌شود. که پروفیل‌های عمودی بستگی به شاپ انجام شده با فاصله 80 تا 120 سانتیمتر نصب می‌شوند. پروفیل‌های افقی براساس جاگذاری یراق پشت پنل بتن اکسپوز ، روی پروفیل‌های عمودی نصب و جوش می‌شوند.


 پشت پنل بتن اکسپوز در هنگام تولید یک پلیت 10*10 که روی آن یک مهره متصل شده است کار گذاشته می‌شود. فاصله آکس به آکس قوطی‌های افقی باید با فاصله آکس به آکس مهره‌های پشت قطعات یکسان باشد. برای اتصال تایل به قوطی‌های افقی از یک یراق نبشی و پیچ استفاده می‌شود . یراق دارای یک شیار لوبیایی برای تنظیم اندازه است، نبشی از یک طرف توسط پیچ به مهره پشت بتن اتصال پیدا می‌کند.


اجرای بتن اکسپوز به روش دوغابی

در اجرای بتن اکسپوز به روش ملاتی، اتصال تایل‌ها توسط دوغاب (ملات) انجام می‌شود که حداقل ضخامت آن ۳ سانتی‌متر است؛ دوغاب از مصالح زیر تشکیل شده است:

  • ماسه
  • سیمان سیاه
  • سیمان سفید
  • چسب بتن
  • آب

برای ایجاد اتصال هر چه بیشتر و گیر و داری بین پانل نمای بتن اکسپوز و ملات پشت آن از اسکوپ‌هایی در قالب مش‌های نصب شده پشت پانل استفاده می‌شود.

از معایب این روش این است که مقداری از دوغاب اتصال‌دهنده‌ی پنل به نما بیرون می‌زند، که این امر باعث دو رنگی نما خواهد شد.

اما راهکاری نیز دارد می‌توان با استفاده از سیمان سفید از دو رنگ شدن نما جلوگیری کرد و نما را یکنواخت کرد.یکی از نکات مهم در نصب بتن اکسپوز به روش دوغابی این است که در انتهای کار باید حتما بندکشی انجام شود.


نکات تکمیلی در نصب بتن اکسپوز

از رایج ترین مشکلاتی که بتن معمولی با آن مواجه می شود، پوسته شدن بتن است اما بتن اکسپوز دارای مقاومت خوبی در برابر پوسته پوسته شدن می‌باشد، زیرا پیمانکاران هنگام نصب، لایه سطحی خمیر سیمان را جدا می‌کنند. در کنار اجرای سریع و آسان بتن اکسپوز باید به مشکلات آن نیز توجه شود، حتی اگر اجرا با تمام تکنیک ها و دقت لازم انجام شود، گاهی اوقات نیاز به تعمیر و تمیز کردن دارد.


استفاده از آب گریز، یک مرحله نگهداری مهم است. این یک راه عالی برای تازه نگه داشتن بتن است. آب‌ گریز کردن بتن اکسپوز، پاک کردن لکه ها را آسان تر می کند، دوام آن را تقویت می کند و همچنین به تمیز و تازه نگاه داشتن آن برای مدت طولانی کمک کند. آب گریز کردن به حفظ رنگ و درخشندگی سطح بتن شما کمک می کند و باعث می شود تمیزتر و زیباتر به نظر برسد.



 

انواع سنگ فرش و کاربرد آن

سنگ فرش (Paving) نوعی کف پوش است که اغلب برای محیط های خارجی ساختمان ها و بنا ها مانند حیاط ویلا، محوطه پارک و پیاده رو خیابان ها مورد استفاده قرار می گیرد. سنگ فرش ها را می توان نمونه ای از سنگ های ساختمانی نام برد با این تفاوت که برای استفاده در کف از آن ها استفاده می شود مانند کف پارکینگ و یا حیاط. سنگ فرش نسبت به دیگر کف پوش های متداول برای محیط های خارجی مانند چمن، موزاییک یا آسفالت از جلوه زیباتری برخودار است. همچنین سنگ فرش از لحاظ معماری از اهمیت زیادی برخوردار است و در شهر هایی که از معماری کهن برخوردار هستند؛ مانند ایتالیا و فرانسه، به فراوانی از آن استفاده می شود. در معماری قدیمی ایران نیز استفاده از سنگ فرش رواج زیادی داشته است. به عنوان مثال خیابان سنگ فرش تبریز که به خیابان شانزلیزه تبریز نیز مشهور است، تماما با سنگ فرش پوشیده شده است. از آنجایی که استفاده از این نوع کف پوش در ایران در حال افزایش است، قصد داریم در این مقاله سنگ فرش را بیشتر مورد بررسی قرار دهیم.



انواع سنگفرش ها از لحاظ نوع مصالح به شرح زیر معرفی می شوند:

  1. سنگفرش بتنی
  2. سنگفرش بتنی ضد سایش
  3. سنگفرش های بتنی آراکس
  4. سنگفرش های بتنی پازلی
  5. سنگفرش آجری
  6. سنگ فرش آهکی
  7. سنگ فرش گرانیتی
  8. سنگ فرش کوارتزت
  9. سنگ فرش پرچم
  10. سنگ فرش مرمر
  11. سنگ فرش حیاط با سنگ ریزه
  12. سنگ فرش تراورتن
  13. سنگ فرش با اسلیت یا سنگ لوح
  14. سنگفرش موزاییک
  15. سنگفرش پلیمری
  16. سنگ فرش کاشی
  17. سنگفرش سنگ آبی یا خاکستری



بهترین سنگ برای کفپوش منزل:

در انتخاب بهترین سنگ برای کفپوش منزل تنها زیبایی را مورد توجه قرار ندهید، بلکه میزان تردد و شرایط دمایی محیط و همچنین ضربات وارد شده به سنگ را هم مورد بررسی خود قرار دهید تا سنگ فرش در نظر گرفته شده ضمن زیبایی دارای سختی و تغییر ناپذیری بالایی باشد. پس در معرفی سنگ کف فرش بهتر است از فروشندگان سنگ ساختمانی مشورت بخواهید، البته توجه داشته باشید به کار گرفتن یک سنگ کار ماهر در نصب و پیاده سازی درست سنگ های کف فرش می تواند افزایش طول عمر و همینطور کارایی این مصالح را بالا ببرد.

انتخاب سنگ ها در منازل در وهله اول تنها به دلیل داشتن زیبایی می باشد پس بررسی لکه پذیر بودن سنگ و رفع لکه های ایجاد شده بر روی آن ها از جمله مواردی می باشد که ممکن است تمام زیبایی سنگ را تحت الشعاع قرار دهد. بنابراین در هنگام خرید سنگ های کف فرش به این مورد مهم توجه بسیاری داشته باشید.

نکات مهم هنگام انتخاب سنگ فرش


به کارگیری مصالح سازگار با وضعیت موجود
 باید به شرایط جوی و موقعیت جغرافیایی مکان مورد نظر توجه داشته باشید و این موارد را تعیین کنید که مقدار بارش در این قسمت‌ها چگونه است و زاویه تابش آفتاب به چه شکل است. مقدار تردد و نوع کاربری محوطه را هم باید در نظر بگیرید.

به کارگیری ایده‌های خلاق در محوطه
 پیشنهاد می‌کنیم که در بخش‌های مختلف محوطه مثل طراحی باغچه و به شکل کلی، در طراحی نقشه برای محوطه‌سازی ویلا یک مدل مصالح را مورد استفاده قرار دهید. در این حالت، می‌توانید مصالح گوناگونی را مورد استفاده قرار دهید و رنگ‌بندی و تنوع طرح را در بخش‌های مختلف محوطه اجرا کنید.

دقت به المان‌های زیبایی‌شناسی
 نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید، زیبایی محوطه است. شما باید بر اساس سایر مصالحی که در محوطه‌سازی استفاده شده است، مصالح مناسبی خریداری کنید. پیشنهاد ما این است که در آغاز حیاط را به بخش‌های مختلفی تقسیم کرده و بعد از مشخص کردن مکان فضای سبز، قسمت نصب آلاچیق و ... اقدام به اجرای انواع سنگ‌ فرش حیاط ویلا کنید. در این حالت، هزینه‌ها هم به شکل قابل توجهی کم می‌شوند.

توجه به قیمت مصالح
 قیمت سنگ فرش حیاط یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید به آن دقت داشته باشید. شما می‌توانید بر اساس متراژ حیاط و بودجه‌ای که دارید، بهترین مدل مصالح را خریداری کنید.

قیمت سنگ فرش

قیمت سنگ فرش به عوامل بستگی دارد. تنوع در طرح، مصالح مورد استفاده و سطح کار مورد نظر، باعث ایجاد اختلاف در قیمت تمام‌شده‌ی آن می‌شود. برای مثال هر یک از انواعی که در بالا معرفی کردیم، هزینه‌های خاص خود را دارند.

روش اجرای نیز تاثیر مستقیمی بر قیمت آن دارد. سنگ فرش‌ها معمولاً به دو روش زیر اجرا می‌شوند:

  • خشکه چینی سنگ فرش
  • اجرای سنگ فرش با ملات
در خشکه چینی بدون استفاده از ملات و سیمان، سنگ‌ها کنار یکدیگر به شکلی منسجم بر روی سطح زیرسازی شده به شکلی محکم چیده می‌شوند. در مناطقی که بارش برف و باران زیاد است، این روش باعث می‌شود آب‌ها به راحتی از بین سنگ‌ها جذب زمین شوند.
در اجرای با ملات ابتدا باید زیرسازی‌های لازم به شکلی دقیق انجام شده و در پایان نیز معمولاً از دوغاب استفاده شده و فضای خالی بین سنگ‌ها نیز پر می‌شود.