ارائه سنگ های ساختمانی و تزئینی

مرکز ارائه سنگ های ساختمانی و تزئینی

ارائه سنگ های ساختمانی و تزئینی

مرکز ارائه سنگ های ساختمانی و تزئینی

سنگ شیاری و انواع فرآوری آن

امروزه خلاقیت و ایجاد تنوع در صنعت ساختمان‌سازی باعث ایجاد جلوه‌هایی بینظیر در این صنعت شده است. اخیر برخی از سنگ‌ها را به روشی نوین فراوری می‌کنند که به آن سنگ کات‌بروکن یا سنگ شیاردار می‌گویند این سنگ‌ها به صورت ساب‌نخورده مورد فراوری قرار می‌گیرند این سنگ‌ها توسط دسگاهی شیار می‌خورند که عمق شیار و تعداد و فاصله خطوط توسط متصدی دستگاه تعیین می‌گردد و حداکثر عمق شیارها 1/3 ضخامت سنگ است.

بعد از کامل شدن شیارزدن سنگ، سنگ‌ها توسط کارگری ماهر به وسیله چکش مخصوصی مورد تغیر قرار می گیرد و قسمت‌هایی از آن چکش خورده و اشکال نامنظمی به خود می‌گیرند لازم به ذکر است که شیارهای سنگ تماما هم جهت با طول سنگ بوده و ضربات وارده چکش هم جهت با عرض سنگ‌ها است.


فرآوری شیاری یا اتوبانی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

سنگ های طبیعی برای تبدیل شدن به سنگ های قابل استفاده در ساختمان، باید مراحلی و فرآیند هایی را از معدن سنگ تا نصب خود سپری کنند. پس از استخراج سنگ ها از معادن و برش کوپ های سنگ به ابعاد مورد نظر، سنگ ها پرداخت میشوند. نوع پرداخت سنگ به جنس سنگ، ابعاد و کیفیت آن و نوع کاربرد بستگی دارد. انواع فرآوری شیاری مانند فرآوری اسکراچ، از جمله پرداخت های سنگ هستند که بر روی سنگ های سابیده یا صیقلی، بوش همرچرمی، سندبلاست چرمی و … انجام میشوند.

نحوه نصب و اجرا سنگ های اتوبانی

سنگ های شیاری برای اجرا دارای فرم یا اصول خاصی نیستند. افقی یا عمودی کار شدن، نظم و ترکیب این سنگ ها به سلیقه شما بستگی دارد. بهتر است درقسمت هایی از ساختمان مانند نما که رطوبت بسیار زیاد است، شیارهای سنگ به صورت عمودی کار شوند تا از تجمع آب در بین شیارها جلوگیری شود.

نکته مورد توجه در نصب و نگهداری سنگ های شیاری، بندکشی آن است. ابتدای سنگ بعدی باید دقیقا در امتداد شیارهای سنگ قبلی باشد و اصطلاحا شیارهای دو سنگ چه در امتداد یکدیگر و چه در کنار هم، باید جفت شوند. شیارهای منظم دو سنگ میتواند بندکشی سنگ را محو کرده و ابعاد سنگ نامشخص باشد که این کار میتواند جذابیت سنگ های شیاری را بیشتر کند. در برخی معماری های مدرن ایجاد ناهمخوانی و منظم نبودن متریال ساختمان اهمیت دارد. در این موارد لزومی به رعایت موارد گفته شده نیست.



ویژگی ها و کاربردهای سنگ شیاری

از این سنگ ها منحصراً برای نما استفاده نمی کنند، بلکه از آن به عنوان مکمل نما استفاده می کنند و جلوه بسیار زیبایی به ساختمان می دهند. از این سنگ برای ساخت فواره، قرنیز، قاب دور آسانسور، قاب دور پنجره و در استفاده می شود.

  •  سنگ با استحکام بالا و مقاومت در برابر فشار بالا
  •  سنگ هایی با میزان جذب آب پایین
  •  مناسب برای فضاسازی در ساختمان، باغ و ویلا



انواع فرآوری شیاری


  1. فرآوری بوش همرچرمی اتوبانی یا شیاری(تک شیار)
  2. فرآوری بوش همرچرمی دبل لاین
  3. فرآوری بوش همرچرمی فریم لاین
  4.  فرآوری شیاری اینجنت
  5.  فرآوری کات همر

انواع سنگ ها با فرآوری شیاری یا اتوبانی


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد