ارائه سنگ های ساختمانی و تزئینی

مرکز ارائه سنگ های ساختمانی و تزئینی

ارائه سنگ های ساختمانی و تزئینی

مرکز ارائه سنگ های ساختمانی و تزئینی

انواع کفپوش برای سرویس بهداشتی


جهت انتخاب کفپوش برای فضاهای مختلف خانه از جمله فضای نشیمن، غذاخوری، اتاق خواب یا دفتر کار، عمدتا ظاهر کفپوش اهمیت گسترده‌ای پیدا می‌کند. درست است که کارایی و عملکرد هم دارای اهمیت است اما عمدتا در درجه دوم و پس از زیبایی ظاهری مد نظر گرفته می‌شود. اما درمورد انتخاب کفپوش حمام و سرویس بهداشتی قضیه کاملا متفاوت است.

زمان انتخاب کفپوش برای سرویس بهداشتی باید به جنس کفپوش، کیفیت بالای مصالح و میزان مقاومت آن در برابر رطوبت و ضد آب بودن آن توجه بسیار داشته باشید. همچنین عواملی مانند استحکام، ماندگاری، مقاومت و زیبایی ظاهری آن از لحاظ سبک و طراحی مواردی هستند که باید حتماً به آنها توجه داشته باشید.

ضد آب بودن و مقاومت و غیر قابل نفوذ بودن رطوبت مهمترین ویژگی یک کفپوش مناسب سرویس بهداشتی می‌باشد؛‌ زیرا تحت هر شرایطی اگر آب به زیر کفپوش نفوذ کند خسارت زیادی ایجاد کرده و ممکن است مجبور به کندن کفپوش ها شوید.

انتخاب‌های متنوعی برای کفپوش سرویس بهداشتی از جمله مرمر، کاشی، وینیل، چوبی، سرامیک و یا پارکت لمینت وجود دارد. شما ممکن است تصمیم بگیرید کل خانه را بازسازی کرده یا فقط سرویس بهداشتی را تعمیر یا بازسازی کنید پیش از هر چیز لازم است بودجه خود را برآورد نموده و سپس با مطالعه مدل‌های موجود در بازار اقدام به خرید نمایید.


کاشی و سرامیک چینی

دلایل زیادی وجود دارد که کاشی و سرامیک چینی انتخاب های کلاسیک برای کف پوش کردن سرویس های بهداشتی هستند. این نوع کفپوش ها نه تنها ضد آب و مقرون به صرفه هستند بلکه به دلیل شباهت ظاهری به انواع گران تر (سنگ کف طبیعی و چوب) می توان از زیبایی آنها بهره برد. 

از نظر سبک، کاشی و سرامیک چینی در اندازه، شکل، بافت و رنگ های متنوع ارائه می شود، بنابراین دست شما را در انتخاب کاملا باز می گذارد. کاشی و سرامیک چینی به طور معمول جنس سردی دارند اما اگر هدف شما داشتن سرویس بهداشتی ای با کف گرم است، این دو کفپوش رسانای حرارتی بسیار خوبی هستند.


سنگ طبیعی برای حمام و سرویس بهداشتی

دوام و جذابیت سنگ های طبیعی همیشه فضای تجملاتی را ایجاد میکند اما گران قیمت است و البته کاملا ضد آب نیستند. سنگ های نرم مانند تراورتن و سنگ آهک هر دو سال یک بار باید دوباره آب بندی شوند، در حالی که سنگهای سخت تر مانند سنگ مرمر و گرانیت می توانند تا پنج سال بدون نیاز به آب بندی دوام بیاورند.

مانند سفال و سرامیک ، سنگ در لمس کردن حس سرما به ما میدهد اما این مشکل را میتوان با گرمایش کف برطرف کرد . همچنین مثل کاشی و سرامیک، جنسی است که بسیار لغزنده است. سنگی را انتخاب کنید که به جای براق بودن دارای نا همواری های طبیعی باشد یا با سند بلاست (قابلیت اصطکاک بالایی با سطح) داشته باشند.


کفپوش چوبی کامپوزیت

در حالی که چوب و آب کاملا دشمن یکدیگر هستند، صنعت چوب سازی با استفاده از فناوری های نوین و تخته سه لا، کفپوش های چوبی مقاوم در برابر رطوبت را عرضه کرده است. که اگر انتخاب شما کفپوش چوبی است، این بهترین گزینه برای شما است.

این چوب خیلی شبیه چوب واقعی است چون لایه بالایی از روکش چوب سخت ساخته شده است. هزینه این نوع کفپوش به نسبت بالا بوده و مستعد خرابی هستند بنابراین بهتر است برای جلوگیری از آسیب آن را سنباده بزنید. اما با این وجود در صورت مراقبت صحیح گزینه قابل قبولی برای خانه شما خواهد بود.


کفپوش وینیل: ورقه، تخته یا کاشی

کفپوش وینیل با ظاهری زیبا و کاملا کاربردی، دهه‌هاست که یکی از مناسب‌ترین گزینه‌های کفپوش حمام و سرویس بهداشتی به شمار می‌رود. اگر در فضای شما، همانند حمام کودکان یا اتاق لباسشویی، احتمال حضور مقدار زیادی آب وجود دارد، استفاده از ورقه وینیل یک گزینه مناسب محسوب می‌شود. زیرا ابعاد آن بزرگ است و هیچ درزی در آن وجود ندارد، از همین رو می‌توان آن را به صورت یک تکه در حمام‌های کوچک مورد استفاده قرار داد.


کفپوش مرمر

از گذشته های دور تا به امروز تنوع بسیاری در کاربرد سنگ مرمر وجود داشته است. سنگ مرمر کفپوشی از جنس سنگ طبیعی است و از کوه هایی در اقصی نقاط دنیا استخراج می شود.

این سنگ که با زیبایی، سبک و ظرافت ظاهری خود طرحی باشکوه به سرویس بهداشتی می بخشد، سالیان سال است که به عنوان یک عنصر معماری در تزئینات کاخ ها به کار رفته و ظاهری مجلل به آن ها می بخشد.


 کفپوش سرامیک

کاشی های سرامیکی به دلیل زیبایی ظاهری، تنوع، مقرون به صرفه  و ضد آب بودن در سراسر جهان به شکل وسیعی مورد استفاده قرار می گیرند. سرامیک ها دارای تنوع بسیاری در طرح، رنگ، ضخامت و اندازه هستند. با استفاده از سرامیک در کفپوش سرویس بهداشتی می توانید ظاهر آن را تغییر داده و طرح ها و رنگ های متنوعی را بوسیله آن به کار ببرید.

در سرویس بهداشتی های کوچک با استفاده از سرامیک هایی با طرح های خاص به فضا عمق و وسعت بیشتری ببخشید. هم چنین با سرامیک هایی که در ظاهر شبیه سنگ هستند هم می توانید سبک هایی مانند کانتری و یا روستیک را در سرویس بهداشتی خود اجرا کنید.


انتخاب کفپوش مناسب برای سرویس بهداشتی

سرویس بهداشتی یکی از مهمترین فضاهای داخلی ساختمان می باشد که در ارتباط مستقیم با رطوبت و آب  و مواد شوینده است در نتیجه لازم است در انتخاب کف پوش و دیوارپوش این فضا بسیار دقت کرده و تا حد امکان کفپوش مناسبی را انتخاب کنید. مهمترین بخش یک سرویس بهداشتی کف آن می باشد و مواردی مانند رنگ، ابعاد و میزان مقاومت در مقابل رطوبت در انتخاب آن بسیار مهم می‌باشند.

سنگ کف پارکینگ

پارکینگ یکی از مهم ترین بخش های هر ساختمان است زیرا اغلب افراد هنگام ورود به ساختمان مسکونی یا تجاری ما می بایست از آن عبور کنند. بنابراین محیط پارکینگ یکی از مکان های تاثیر گذار در ایجاد دیدگاه فرد نسبت به ساختمان ما است. از منظر دیگر پارکینگ ها مکان های پر ترددی به شمار می روند به همین علت استفاده از مصالح و متریال مناسب برای ان مخصوصا مصالح به کار رفته در کفپوش ان از اهمیت زیادی برخوردار است.

زمانی که صحبت از سنگ پارکینگ می شود، شامل قسمت های مختلفی مانند کف، بدنه(دیواره) و رمپ می تواند باشد، که باید به طور جداگانه به آنها بپردازیم.

اما به طور کلی توجه به یک سری نکات هنگام خرید سنگ پارکینگ الزامی است که در زیر بیان می شود.

هنگام خرید سنگ پارکینگ توجه به چه نکاتی الزامی است؟

  • توجه به شرایط جوی محل قرار گیری پارکینگ: در انتخاب بهترین سنگ برای کف پارکینگ توجه به آب و هوای منطقه موردنظر نیز حائز اهمیت است.
  • توجه به نوع کاربری پارکینگ: میزان تردد و رفت و آمد در پارکینگ یکی از مهم ترین نکات در انتخاب سنگ مناسب آن است. به صورتی که برای پارکینگ های شهری که تردد بالا است؛ دقت به دوام و مقاومت سنگ در اولویت قرار دارد، اما برای پارکینگ ساختمان های مسکونی یا هتل های لوکس زیبایی نیز به همان میزان حائز اهمیت است.
  • توجه به اینکه پارکینگ در فضای باز قرار دارد یا به صورت سرپوشیده است. زیرا به عنوان مثال تعدادی از سنگ ها مانند مرمریت ها مناسب استفاده در معرض نورخورشید نیستند اما می توانند گزینه مناسبی برای پارکینگ های سرپوشیده باشند.
  • استحکام و مقاومت سنگ به کار رفته از مهم ترین ویژگی هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد؛ مقاومت در برابر وزن زیاد و فشار حاصل از عبور و مرور وسایل نقلیه به طوری که پس از گذشت سالیان متمادی هیچ گونه ترک و رگه های سست در آنها دیده نشود.
  • از مواردی که ناگزیر به در نظر گرفتن ان برای انتخاب سنگ مناسب کفپوش پارکینگ هستیم مقاومت ان در برابر مواد شیمیایی و شوینده مورد استفاده جهت شست و شوی پارکینگ است.

بهترین سنگ ها برای کف پارکینگ
سنگ گرانیت
همانطور که با توجه به شرایط ذکر شده مشاهده می‌فرمایید، کف پارکینگ ها جزو فضاهایی با کاربری سخت محسوب میشوند که علاوه بر استقامت باید جلوه زیبایی داشته باشند. به همین جهت هست که سنگ های گرانیت با ضخامت خداقلی ۲ سانت جزو بهترین انتخاب ها برای کف پارکینگ هستند. چرا که جذب آب فوق العاده پایینی داشته و مقاومت فشاری بسیار خوبی دارند.
سنگ مرمریت
همانطور که می دانید مرمریت از نظر زیبایی و تنوع طرح و رنگ یکی از انواع سنگ های مطرح در صنعت ساختمان سازی است. اما از آنجا که دارای رگه های ناخالصی است ممکن است در صورت استفاده در کف علی الخصوص کف پارکینگ شکسته شود. به همین خاطر بهترین پیشنهاد برای کف پارکینگ های فضای بسته با تردد کمتر است. مثلا مجتمع هایی که درب ورودی آن ها مشرف به پارکینگ است و محل عبور ساکنین نیز می باشد، همخوانی و زیبایی پارکینگ اهمیت بالایی دارد و مرمریت بهترین انتخاب است اما بهتر است از سنگ هایی مانند مرمریت هرسین یا گندمگ (با تم های رنگی کرم) و مرمریت هایی با رگه های کم تر و همچنین سورت ها و درجات خوب آن ها استفاده شود.  استفاده از سنگ مرمریت در پارکینگ روباز پیشنهاد نمی شود زیرا مرمریت در صورت قرار گرفتن در معرض خورشید تغییر رنگ می دهد.
سنگ کوارتزیت
سنگ کوارتزیت یکی از مقاوم ترین سنگ ها با خصوصیات منحصر به فردی است که از دیرباز مورد توجه انسان بوده است. تنوع بالا در طرح و رنگ و شباهت ظاهری ان به مرمریت، مقاومت بالا در برابر شرایط مختلف مانند شرایط جوی، اسیدی، بازی و هوازدگی، جذب اب مناسب و کم و... از ویژگی های بی شمار این سنگ است. استفاده از ان در ساختمان هایی با طراحی سنتی و نوستالژیک به علت ظاهر زبر و رنگ های تیره انتخاب صحیحی است. این سنگ قیمت بالایی دارد اما به علت مقاومت بالا استفاده از ان در پارکینگ های پرتردد مقرون به صرفه است.
سنگ کریستال
 اگر مایل به استفاده از سنگ های سفید و روشن در کف پارکینگ هستید، انتخاب شما میتواند سنگ های چینی کریستال باشد. سنگ های الیگودرز و ازنا و پس از آن نیریز از گزینه های مورد قبول هستند. این سنگ ها در برابر شرایط اسیدی از مرمریت ها مقاومت بهتری دارند ولی به مرور زمان ساب سنگ از بین خواهد رفت که میتوان با ساب در محل، این مورد را برطرف کرد. ضمنا توصیه ما در این سنگ ها به ضخامت ۲.۵ سانت به بالا است.
سنگ تراورتن برای کف پارکینگ
تراورتن از آنجا که دارای موج ها و رگه های ناخالصی بسیار و جنس آهکی است مقاومت خوبی در برابر فشار و سایش ندارد به همین خاطر به طور کلی برای کف پیشنهاد نمی شود. اما با این وجود در صورت علاقه به استفاده از این نوع سنگ حتما باید از ضخامت های بیشتری نسبت به سنگ های دیگر استفاده کرد و از درجات بالای سنگ انتخاب کرد همچنین فرآوری ها لازم جهت افزایش مقاومت آن انجام شود.
چگونه سنگ پارکینگ با کیفیت و قیمت مناسب را انتخاب کنیم؟
یکی از معیار های کاربران در انتخاب سنگ ها برای پروژه های خود قیمت مناسب و مقرون به صرفه سنگ ها است. البته باید به این نکته توجه کرد که هیچ گاه معیار هایی همچون استحکام یا مقاومت در برابر الودگی و فرسایش را نباید قربانی قیمت ارزان تر یک محصول کرد زیرا با گذشت زمان وادار به جبران اسیب ها و زیان های به وجود امده خواهیم شد که چندین برابر قبل ما را مجبور به پرداخت هزینه های گزاف خواهد کرد.
معمولاً سنگ های ایرانی علاوه بر تنوع بالا از کیفیت و قیمت مناسب تری نسبت به محصولات خارجی برخوردار هستند و امروزه در بیشتر پروژه های ساختمانی استفاده از انها به چشم می خورد. ولی به طور کلی قیمت یک سنگ پارکینگ به عوامل مختلفی همچون ابعاد، کیفیت فراوری ، سورت بندی، ضخامت سنگ و ... بستگی دارد.