ارائه سنگ های ساختمانی و تزئینی

مرکز ارائه سنگ های ساختمانی و تزئینی

ارائه سنگ های ساختمانی و تزئینی

مرکز ارائه سنگ های ساختمانی و تزئینی

انواع سنگ اسلب سفید

سنگ اسلب چیست؟

تولید سنگ به روش اسلب یکی از روش های جدید فرآوری سنگ می باشد که با دستگاه های مخصوصی همچون اره و وایر کات انجام می شود. بر خلاف روش قدیمی برش سنگ که با استفاده از دستگاه های دوار که اصطلاحاً (قله بُر) نامیده می شوند و سنگ خام با حرکت دایره ای صفحه ی برش بریده می شود، در روش اسلب سنگ خام (کوپ) به صورت حرکت رفت و برگشتی توسط تیغه مخصوص ورقه ورقه می شود.


ابعاد ورقه های سنگ بسیار بزرگتر از تایل یا سنگ قله بری می باشد. این ابعاد وابسته به قواره ی کوپ خام سنگ و همچنین میزان پرتی سنگ پس از گونیا شدن آن می باشد. عمدتا این ابعاد از عرض ۸۰ سانتی متر به بالا می باشد.


معرفی انواع سنگ اسلب سفید

معادن زیادی در ایران وجود دارد و از برخی از آنها سنگ سفیدی به نام سنگ چین استخراج می شود. این سنگ های قیمتی از سنگ های قیمتی کریستالی محسوب می شوند و معمولا رنگ زمینه سفید با خطوط خاکستری یا طلایی دارند. نوع دیگر سنگ مرمر سفید است که رنگ زمینه آن سفید شیری یا کرم روشن است. دسته آخر سنگ مرمر سفید است که قابلیت عبور نور را دارد و زمینه سفید با خطوط طلایی دارد. در ادامه به معرفی هر یک از این سنگ های اسلب سفید میپردازیم



سنگ چینی نیریز

سنگ چینی نی ریز دارای رنگ زمینه سفید رنگ با خطوط و رگه های تیره می باشد. خاستگاه این سنگ استان فارس و حومه ی شهرستان نی ریز می باشد. تولید و فرآوری این سنگ به صورت اسلب و تایل می باشد و در موارد مختلف ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد.

سنگ چینی نیریز در موقعیت های مختلف چه در داخل و چه در خارج ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد، استحکام فوق العاده و قیمت بسیار مناسب این سنگ باعث افزایش استفاده از این سنگ می شود.

سنگ اسلب چینی ازنا

اسلب چینی ازنا دارای زمینه سفید رنگ با رگه های موجی شکل خاکستری است. این سنگ در دیواره و کف کاربرد وسیعی دارد. هر چه رنگ زمینه سفید تر بوده و همچنین میزان رگه های موجود کمتر باشد، سنگ از کیفیت بالاتری برخوردار خواهد بود.


سنگ چینی لایبید

سنگ کریستال یا چینی لایبید یکی از با کیفیت ترین و قدیمی ترین سنگ های مورد استفاده در صنعت ساختمان سازی می باشد. معدن سنگ لایبید واقع در استان اصفهان و حومه ی بخش میمه می باشد. از گذشته سنگ چینی لایبید در موارد مختلفی در فضای داخلی و خارجی ساختمان استفاده شده و عمدتا فرآوری آن به صورت تایل بوده است. اما در حال حاضر علاوه بر تایل، این سنگ به صورت اسلب تولید و فرآوری می گردد که بسیاری از سورت های سنگ کریستال لایبید زیبایی منحصر بفرد و چشم نوازی داشته و در دسته ی سنگ های لوکس قرار گرفته است.


سنگ چینی یا کریستال لایبید در طیف رنگی بسیار گسترده ای وجود دارد و به رنگ های آبی روشن، خاکستری، اطلسی و سفید روشن استخراج و پردازش می شود. اکثر انواع این سنگ ها به صورت اسلب بسیار زیبا پردازش می شوند.


سنگ اسلب چینی الیگودرز

اسلب چینی الیگودرز دارای زمینه سفید رنگ با رگه های موج پیچی و عنکبوتی شکل خاکستری است. این سنگ در دیواره و کف کاربرد وسیعی دارد. هر چه رنگ زمینه سفید تر بوده و همچنین میزان رگه های موجود کمتر باشد، سنگ از کیفیت بالاتری برخوردار خواهد بود.


سنگ اسلب سفید مرمریت

سنگ های مرمریت عموما سفید سفید نیستند اما بعضی از آنها را نام میبریم :

  • سنگ مرمریت جوشقان شهیادی (سنگ کار شده در برج آزادی )
  • سنگ مرمریت صلصالی  کرم روشن 
  • سنگ مرمریت دهبید  کرم روشن 


 برخی سنگ های مرمریت سفید مانند صلصالی بنا به شاخصه های کیفی آنها بهتر است در ابعاد اسلب بریده نشوند.


سنگ اسلب سفید مرمر

سنگ اسلب مرمر سفید جزء پرطرفدار ترین سنگ های ایران و جهان اند که با توجه به جنس خاص و قیمت آنها خاص پروژه های لوکس هستند.

از ویژگی های عالی این سنگ این است که با توجه به رنگ سفید و خاصیت عبور نورش هم میتوان آن را به صورت مصنوعی رنگ کرد و هم میتوان به وسیله ی نورپردازی آن را به رنگ های مختلف نیز در آورد.



ویژگی‌های انواع سنگ اسلب چینی سفید ایرانی

  • تراکم بسیار بالا
  • ساب پذیری بسیار عالی
  • سطح صیقلی فوق العاده
  • مقاومت سایشی مناسب
  • مقاومت فشاری بسیار بالا
  • جذب آب ناچیز و حداقل
  • قیمت بسیار مناسب
  • قابلیت ایجاد بوک مچ و فورمچ

هنگامی که سنگ به صورت اسلب بریده شد، وارد مراحل بعدی فرآوری مثل اپوکسی کاری، رگه گیری، ساب و صیقل کاری ، فرزکاری و دوربری می شود. ضخامت برش سنگ اسلب عمدتا ۲ سانتی متر بوده و در برخی از موارد با ضخامت ۳ سانتی متر نیز بریده می شود. فرآوری سنگ به صورت اسلب بر روی بسیاری از سنگ ها قابل اجرا بوده و در صورت اجرای صحیح مراحل برش، ساب و کالیبراسیون، می توان در فضا های مختلفی از اسلب استفاده نمود. ضمن اینکه در روش فرآوری اسلب، استحکام سنگ نسبت به روش های قدیمی افزایش یافته و عمر سنگ بیشتر می شود.