ارائه سنگ های ساختمانی و تزئینی

مرکز ارائه سنگ های ساختمانی و تزئینی

ارائه سنگ های ساختمانی و تزئینی

مرکز ارائه سنگ های ساختمانی و تزئینی

سنگ گرانیت سبز

احتمالا شما نیز در اطراف خود انواع سازه های ساخته شده از سنگ را دیده اید. اگر به اطراف خود دقت کنید، نماهای سنگی زیادی را در ساختمان ها مشاهده میکنید. سنگ ها با توجه به ویژگی های خود، در کاربرد های متفاوت ومتناسب با شرایط جوی مناطق استفاده میشوند. یکی از این سنگ های ساختمانی، سنگ گرانیت است. سنگ های گرانیت دارای طیف گسترده ای از رنگ ها هستند و تقریبا در کل دنیا یافت میشوند. یکی از این سنگ ها که شاید کمتر مشاهده کرده باشید، سنگ گرانیت سبز است.


انواع رنگ سنگ گرانیت سبز

با اینکه نام کلی این سنگ ها گرانیت سبز است اما نام های مختلفی برای طیف های متفاوت رنگ سبز گذاشته اند. هر کدام از این سنگ های گرانیتی سبز رنگ دارای طرح های منحصر به فرد و طبیعی هستند. در بعضی از آنها رگه های مشکی یا طلایی وجود دارد و در بعضی دیگر ترکیبات رنگی سبز و آبی زیبایی بخش این سنگ ها شده اند. تنوع طرح در این سنگ ها بسیار زیاد است که همین موضوع باعث شده تا بتوان کاربرد های متفاوتی را از سنگ گرانیت سبز انتظار داشت. همچنین سنگ های گرانیت ایرانی بر اساس شهری که سنگ از آنها استخراج شده نیز تقسیم بندی می شوند. مثلا گرانیت بیرجند، یا سنگ گرانیت سبز اردستان که در واقع سنگ گرانیک جنگلی بیرجند جزو بهترین و با کیفیت ترین سنگ های گرانیت سبز در ایران است.


سنگ گرانیت سبز جنگلی بیرجند

این سنـگ یکی از انواع بسیار مهم از دسته سنگ‌های گرانیت سبز می‌باشد که به‌علت داشتن خطوط و رگه‌هایی زرد رنگ در زمینۀ سبز تیره مورد توجه معماران و سازندگان ساختمانی قرار گرفته است. ویژگی‌های سنگ‌های گرانیت در این نوع خاص از آن نیز وجود دارد. این سنگ همانند سایر انواع سنگ گـرانیت دارای مقاومت بالا در برابر شرایط فیزیکی و فشاری می‌باشد. جذب آب پایین و ساب‌پذیری مناسب نیز از دیگر ویژگی‌های سبز گرانیت سبز جنگلی بیرجند می‌باشد.


گرانیت سبز آبرنگی که با طرحی ابر و بادی که انگار دست طبیعت آن را با قلمو و آبرنگ نقاشی کرده است.


گرانیت سبز هند با رنگی شبیه به سبز سیر که کمی آبی در خود دارد.


گرانیت سبز پوست ماری که دارای طرح های شبیه به پوست مار در خود است.


گرانیت سبز درباری که از حیث ظاهر شباهت هایی به گرانیت آبرنگی هم دارد.


سنگ گرانیت Amazonit


موارد استفاده سنگ  گرانیت آمازونیت

  • کانترتاپ، بک اسپلش و جزیره آشپزخانه ها
  • سرویس های بهداشتی، روشویی و حمام ها
  • دیوار و کف رستوران ها و هتل های فوق لوکس
  • دیوار و کف لابی های مجلل
  • کف و قاب آسانسور
  • سنگ شومینه


موارد استفاده سنگ گرانیت سبز

از آن‌جایی که سنگ گرانیت سبز مقاومت بسیار بالایی در برابر درجه حرارت هوا، ضربه و فشار دارد، یکی از بهترین گزینه‌های مورد استفاده برای فضای بیرونی ساختمان است. اگرچه، در قسمت‌های داخلی نیز کاربرد فراوانی دارد. برای مثال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:


  • نمای بیرونی ساختمان
  • کف‌پوش فضای داخلی ساختمان
  • کف‌پوش فضای خارجی ساختمان
  • سنگ‌فرش پیاده‌روها
  • جدول‌ها
  • کف و دیواره پارکینگ
  • دیواره راه‌پله و سنگ پله



ویژگی های سنگ گرانیت سبز

  1. قابل استفاده در کاربرد های مختلف
  2. قابل استفاده در هرنوع آب و هوا
  3. تراکم، استحکام و مقاومت بالا
  4. مقاومت در برابر ساییدگی و ضربه
  5. مقاومت در برابر فشار و وزن زیاد
  6. رنگ و طرح خاص و جذاب
  7. جذب آب کم
  8. ساب پذیری مناسب وقابلیت انجام پرداخت های مختلف(سهولت در تولید و فرآوری)
  9. قیمت مقرون به صرفه
  10. قابلیت انعکاس نور در برخی از فرآوری ها همچون بوش همرچرمی



جمع بندی و بیان مزایای استفاده از سنگ گرانیت سبز

خلق نمایی بسیار منحصر به فرد، متفاوت و کم نظیر در محل مورد استفاده از این سنگ (اکثر افراد رنگ های دیگری را برای سنگ گرانیت می پسندند)

ایجاد جلوه ای از طبیعت با وجود رنگ سبز طبیعی در این سنگ ها

گردش انرژی های مثبت و ایجاد حس و حالی معنوی به دلیل رنگ سبز این سنگ های گرانیت

قیمت سنگ گرانیت سبز در ابعاد ۴۰ در ۴۰ سانتی متر در حدود ۸۰۰ تا ۹۰۰ هزار تومان به ازای هر متر مربع است.



تفاوت نمای مدرن و نمای کلاسیک

تفاوت نمای مدرن و نمای کلاسیک چیست؟ نمای مدرن و نمای کلاسیک دو سبکی هستند که در بحث معماری بسیار پرطرفدار بوده و بیشتر در نماسازی ساختمان ها استفاده می شوند.
همان طور که میدانید بخش بیرونی یک ساختمان را نمای ساختمان می گویند. و از مهم ترین قسمت های یک ساختمان همان نمای آن است.
خارج از بحث زیبایی و جلوه ی یک ساختمان به دلیل اینکه نمای یک ساز همواره در برابر تابش نور خورشید و شرایط جوی مختلف قرار گرفته است باید با مصالحی کار شود که مقاومت بالایی داشته باشند.

تفاوت اصلی نمای کلاسیک و نمای مدرن چیست؟


نمای مدرن و نمای کلاسیک در زمان پیدایش بسیار متفاوت بودند و تفاوت های بسیاری در هر دو نما دیده می شود، شاید جالب باشد بدانید که نمای مدرن با تغییر و بروز شدن باعث به وجود آمدن نمای کلاسیک شد، نمای مدرن بیشتر برای سازگاری با زندگی مدرن و پیشرفته افراد برای استفاده بهتر و بیشتر از فضا گزینه بسیار مهمی می باشد، تقارنی که در نمای کلاسیک دیده می شود، یکی از مهمترین تفاوت ها عدم وجود تقارن در نماهای مدرن می باشد که به ندرت در نمای مدرن وجود دارد به همین دلیل در نمای مدرن خطوط افقی و عمودی بسیاری دیده می شود که در عین سادگی نظرات را به خود جلب میکنند، اما در نمای کلاسیک یکی وجود تقارن یکی از مهمترین شاخصه های نمای کلاسیک می باشد.

آشنایی با نمای مدرن

بر خلاف نمونه‌های قبلی، نمای مدرن با ساده سازی فرم‌ها با از بین بردن تزئینات غیر ضروری مشخص می‌شود. در مبحث نمای مدرن چیست درباره این سبک بیشتر توضیح داده‌ایم. معماران و طراحانی که نمای کلاسیک را ترجیح می‌دهند، همیشه با متخصصان معماری مدرن در تضاد هستند. در نمای مدرن از مصالح ساختمانی نوین استفاده می‌شود. این امر یکی از مشخصه‌های اصلی این نوع نمای ساختمان به شمار می‌آید.
اگرچه هر دو نما مدرن و کلاسیک با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند. اما آنها مزایای خود را دارند و می‌توانند برای داشتن یک سبک زندگی اکولوژیکی مورد استفاده قرار گیرند.

ویژگی های نمای کلاسیک

اصول طراحی نمای کلاسیک برگرفته شده از معماری رومی و یونانی است، از این رو در این سبک از طراحی نمای ساختمان استفاده از تزئینات و المان‌های دکوراتیو بیشترین کاربرد را دارد.

متریال غالب در طراحی و اجرای نمای کلاسیک را مصالح سنگی تشکیل داده‌اند، این نوع از متریال‌های ساختمانی علاوه بر مقاومت بالایی که دارند، از دوام و ماندگاری بالایی نیز برخوردار هستند، با این حال متریال‌های سنگی به عنوان مصالح گران قیمت در صنعت ساختمان‌سازی به حساب می‌آیند، از این رو کارفرمایانی که از بودجه‌ی لازم برای طراحی و اجرای این سبک از نمای ساختمان برخودار نباشند، می‌توانند از متریال‌های جایگزین همچون مصالح سیمانی و پیش ساخته استفاده کنند.
از جمله اصول طراحی نمای کلاسیک می‌توان به استفاده از خطوط خمیده و فرمی بدون گوشه در آن اشاره کرد.
همچنین در این سبک از طراحی نمای ساختمان، نظم و تقارن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.


تفاوت طراحی نمای مدرن و کلاسیک

همانطور که پیشتر نیز ذکر شد، مهمترین تفاوت طراحی نمای مدرن و کلاسیک در نوع متریال استفاده شده در این دو سبک از طراحی نمای ساختمان است.
با این حال تفاوت نمای مدرن و کلاسیک به همین یک مورد ختم نمی‌شود، در ادامه به برخی از بارزترین تفاوت طراحی نمای مدرن و کلاسیک می‌پردازیم.
فرم کلی نمای مدرن برگرفته شده از خطوط عمودی و افقی است، در صورتی که در طراحی نمای کلاسیک عموما از خطوط خمیده استفاده می‌شود.
در طراحی نمای مدرن امکان استفاده از تکنولوژی‌های بروز در صنعت معماری وجود دارد، این در حالی است که در طراحی نمای کلاسیک این امکان به ندرت و با توجه به خواسته کارفرما پیش می‌آید.
در طراحی نمای کلاسیک مانند نمای رومی حفظ تقارن در ساختمان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، در صورتی که در طراحی نمای مدرن، تقارن معنایی ندارد و طرح تنها از نظم به خصوصی به وجود آمده است.