ارائه سنگ های ساختمانی و تزئینی

مرکز ارائه سنگ های ساختمانی و تزئینی

ارائه سنگ های ساختمانی و تزئینی

مرکز ارائه سنگ های ساختمانی و تزئینی

سنگ گابرو چیست و چه کاربردی دارد؟

سنگ گابرو از آن دسته سنگ‌هایی است که وزن و مقاومت بالایی دارد. برای اولین بار سنگ گابرو توسط یک متخصص زمین‌شناس در شهر گابرو ایتالیا کشف شد از همین رو به این نام معروف شد.


سنگ گابرو به دلیل ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای که دارد جزء بهترین نوع سنگ برای ساختمان‌سازی است و در شمار سنگ‌های پر فروش مراکز پخش مصالح ساختمانی قرار دارد.


سنگ گابرو که در صنعت سنگ به عنوان گرانیت black نیز شناخته می شود، نوعی سنگ آذرین است. سنگ های آذرین از احیای مواد مذاب به وجود می آیند. این سنگ آذرین درونی، تیره رنگ و دانه درشت است که اغلب در رنگ های مشکی یا سبز تیره یافت می شود. سنگ گابرو از فراوان ترین سنگ ها در پوسته اقیانوسی زمین است. مواد اصلی تشکیل دهنده این سنگ عمدتا کانی های پلاژ، کلاژ و اوریت هستند. تلفظ سنگ گابرو به صورت Gabbro می باشد. این سنگ از سنگ هایی می باشد که می توان از آن در سنگ های ساختمانی استفاده کرد.


خصوصیات سنگ گابرو

از ویژگی‌های منحصر به فرد سنگ گابرو می‌توان به:


  • افزایش مقاومت در برابر فرسایش
  • رنگ‌بندی‌های مختلف
  • مقاومت بالا در نفوذ آب
  • افزایش طول عمر
  • تنوع طرح‌های ظاهری
  • استحکام بالا


کاربردهای سنگ گابرو

سنگ های گابرو چه کاربرد هایی در ساختمان سازی دارند؟ با توجه به ویژگی‌های عالی که سنگ گابرو دارد در موارد متعددی به کار گرفته می‌شود. این سنگ به سبب استحکام بالایی که دارد مورد استقبال معماران و ساختمان‌سازان است و در قسمت‌های مختلف ساختمان به کار گرفته می‌شود.  از جمله کاربردهای سنگ گابرو می‌توان به کاربرد آن در راه پله، سنگ‌تزئینی نما، دیوارپوش. ساخت سنگ کابینت، کف پوش و موارد بسیاری دیگر اشاره کرد. سنگ گابرو به سبب مقاوم بودن برای ساخت راه آهن، پل، تونل و سنگ قبر نیز به کار گرفته می‌شود.


مزایای سنگ گابرو

سنگ گابرو یکی از مقاوم‌ترین و سخت‌ترین سنگ‌ها است که در طبیعت موجود است؛ بنابراین از این نوع مصالح ساختمانی به صورت وسیع مورد استفاده قرار می‌گیرد.

افزایش مقاومت و سختی زیاد موجب می‌شود تا این سنگ‌ها به سهولت در مقابل ضربه یا خط وخش دچار آسیب نشوند. به همین خاطر برای مکان‌هایی که رفت و آمد زیاد است بهترین انتخاب است. سنگ گابرو در عین مقاومت بالا بسیار زیبا است. که منجر به همخوانی این سنگ با سایر مصالح دیگر در ساختمان‌سازی می‌شود. از دیگر مزیت‌های سنگ گابرو طبیعی بودن این سنگ است که قابلیت بازیافت دارد.

معایب سنگ گابرو

سنگ گابرو در کنار مزایایی که دارد، معایبی نیز دارا است که گاها مشتریان را برای خرید آن دچار تردید می کند. از مهم ترین معایب این سنگ قیمت بالای برخی از انواع آن است. علاوه بر آن این نوع سنگ آذرین، وزن زیادی دارد و باعث می شود که بار مرده به ساختمان وارد شود. همچنین عایق صوتی و حرارتی نیست و از هدر رفتن انرژی جلوگیری نمی کند.


قیمت سنگ گابرو

قیمت سنگ گابرو به فاکتور های مهمی بستگی دارد. برخی از مهم ترین عواملی که در نوسان قیمت سنگ گابرو تاثیر دارند شامل رنگ و طرح سنگ، معدن سنگ، ویژگی های سنگ، درجه بندی و سطح کیفی سنگ، نوع فرآوری، ضخامت و ابعاد سنگ می باشند.